Friday, June 21, 2024
HomeNews ReportsNews channel Calcutta News removed from cable networks in Kolkata allegedly on orders of...

News channel Calcutta News removed from cable networks in Kolkata allegedly on orders of Mamata Banerjee govt, BJP terms it ‘undeclared emergency’

Images shared by social media users show that the channel was not showing up on various cable networks like Siti Cable, DEN, WishNet, DDCTN, CCTN etc.

In yet another incident of attack on dissenting voice by West Bengal CM Mamata Banerjee, the West Bengal govt stopped the broadcast of a News Channel on cable networks for questioning the govt. As per reports, the broadcast of the channel Calcutta News was stopped on various cable networks in Kolkata and surrounding areas.

BJP MP Swapan Dasgupta said that Calcutta News has been ‘mildly critical’ of the Mamata Banerjee government, and that was enough for the govt to remove it from cable networks. He said that cable networks in Kolkata pulled the plug on Calcutta News under sustained administrative pressure. “This sustained attack on news & opinions that are not to TMC’s liking is a feature of this state government that sustains itself on crude propaganda & sycophancy,” Dasgupta said.

Images shared by social media users show that the channel was not showing up on various cable networks like Siti Cable, DEN, WishNet, DDCTN, CCTN etc.

West Bengal BJP termed it as an undeclared emergency in Bengal. They said that after gag order on mainstream media and arrests of Social Media activists, now the channel has been banned as it it has been taken off air by all MSOs.

The channel confirmed that it has come under the attack of state government. They updated the banner image in their social media accounts to inform that their channel was off the air from some areas not due to some technical issue, but due to attack from the state government.

The Calcutta News is one of the few media houses in West Bengal which is questioning the state government over the handling of the Coronavirus crisis. There have been allegations of the state government under-reporting the Coronavirus infection and death numbers in the case, severe mismanagement of hospitals and other such issues, which were being exposed by the channel.

While the channel has been taken down from cable networks, it is still available on DTH platforms. Moreover, the channel’s live feed is also available online on Youtube.

Ayodhra Ram Mandir special coverage by OpIndia

  Support Us  

Whether NDTV or 'The Wire', they never have to worry about funds. In name of saving democracy, they get money from various sources. We need your support to fight them. Please contribute whatever you can afford

OpIndia Staff
OpIndia Staffhttps://www.opindia.com
Staff reporter at OpIndia

Related Articles

Trending now

Dharmendra Pradhan announces high-level committee to probe issues pertaining to NTA, says NEET-UG paper leak in Bihar is isolated incident

“We are committed to holding zero-error exams, and a high-level committee is being formed to improve NTA functioning," Education minster Dharmendra Pradhan said

Kannada superstar Darshan admits to paying Rs 30 lakh to co-accused for cover up of the inhumane torture and brutal murder of his fan...

“Darshan, who is accused number 2 (A2) in the case, has in his voluntary statement to police said that he had given Rs 30 lakh to Pradosh (A14) to dispose of the body, and for the expenditure that would cost...for persons to carry out this task, and to ensure that his name doesn't come out anywhere, the police said.

Recently Popular

- Advertisement -