Sunday, May 9, 2021
Home Media Prime witness in the 'false TRP scam' speaks up, names India Today specifically: Hear...

Prime witness in the ‘false TRP scam’ speaks up, names India Today specifically: Hear the explosive audio

While ethics is unexpected from a troop led by Rajdeep Sardesai, one wonders if the India Today crew will come to its senses and withdraw their slanderous news. However, we are not holding our breath.

After India Today lost its mental balance following Mumbai police accusing Republic TV of indulging in manipulating viewership data (TRP), it has been revealed that the complained filed by BARC had actually named India Today TV for the crime, not Republic TV.

The FIR alleging manipulation of Bar-o-meters installed by BARC was filed by Hansa Research Group Private Limited, the company responsible for installing and maintaining the Bar-O-Meter of the Broadcast Audience Research Council (BARC). Following the complaint, Relationship Manager of the company Vishal Bhandari was arrested by Mumbai police. During the investigation, revealed that India Today and other channels instigated him and offered money to households with the meters to keep their TV tuned to those channels.

Now, audio has surfaced where the main witness, Tejal Solanki, has admitted on record while talking to Republic TV journalist that her son was asked to watch India Today in order to manipulate their TRP.

Listen to the audio:

Tejal Soni is one of the 5-panel homes on basis of which man arrested for manipulating TRPs. Interestingly, it was also revealed earlier that according to the statement given by Vishal Bhandari, the audit team had visited one of the panel homes, and the household had confirmed that they were paid to watch the India Today for minimum 2 hours per day.

While Mumbai Police names Republic TV, FIR filed in the case names India Today

Today Mumbai police made some sensational claims against some TV channels saying that they were manipulating TRP ratings. In a press conference held today, Mumbai Police commissioner Param Bir Singh had said that three TV channels, including Republic TV, were involved in manipulating viewership data of BARC by paying those households where Bar-o-meters, the devices that track TV viewership, are installed.

Param Bir Singh had said that two persons have been arrested in connection with the ‘fraud’, one of them used to work for an agency that worked with BARC. He said that they had obtained data of households with the meters installed, and sold this data to the TV channels, who then used this data to influence the TV viewership of those households.

The Police commissioner said that the arrested persons had admitted that Republic TV and two other Marathi Channels were involved in the scam, and the owners of Fakt Marathi and Box Cinema channels have been arrested.

However, the FIR was then accessed by Republic TV and also by OpIndia that revealed that Republic TV was not mentioned in the FIR anywhere. In fact, it was India Today that was mentioned in the FIR along with some other channels that were not explicitly named.

Arnab issues a statement: You are scared of the truth coming out, he says to Mumbai Police Commissioner, Parambir Singh

After the press conference by Mumbai Police Commissioner Parambir Singh, Arnab Goswami of Republic TV issued the following statement:

“Mumbai police commissioner Param Bir Singh has made false allegations against republic tv because we have questioned him in the Sushant Singh Rajput case investigation. Republic tv will file a criminal defamation case against Mumbai Police commissioner Param Bir Singh. There is not a single BARC report that mentions Republic TV. The people of India know the truth. Mr. Param Bir Singh’s investigation in the Sushant Singh Rajput case is under a cloud and this is a desperate measure because of Republic TV’s reportage on Palghar, the Sushant Singh Rajput case or any other case. This kind of targeting only strengthens the resolve of everyone at Republic TV to push for the truth even harder. Param Bir Singh stands completely exposed today since BARC has not mentioned Republic in any single complaint. He should issue an official apology and get ready to face us in court.”

It is interesting to note that after the press conference by Mumbai Police Commissioner, India Today went on an overdrive trying to deride Republic TV and Arnab Goswami. They even dubbed the “scandal” as a “cash for TRP” scandal, fashioning it like the “Cash for Votes” scandal that ironically involved Rajdeep Sardesai.

India Today News Director, Rahul Kanwal, who was earlier in the day caught lying about BARC ratings where Republic TV had beaten India Today hollow, went on a long rant trying to deride Arnab Goswami and India Today as well.

Tweets by Rahul Kanwal

Now, however, there seems to be egg on India Today’s face as the FIR specifically names India Today and in fact, the witness in the audio released also specifically names India Today and no other channel.

While ethics is unexpected from a troop led by Rajdeep Sardesai, one wonders if the India Today crew will come to its senses and withdraw their slanderous news. However, we are not holding our breath.

  Support Us  

Whether NDTV or 'The Wire', they never have to worry about funds. In name of saving democracy, they get money from various sources. We need your support to fight them. Please contribute whatever you can afford

OpIndia Staffhttps://www.opindia.com
Staff reporter at OpIndia

Related Articles

Trending now

Iran: 20 year old youth Alireza Fazeli Monfared beheaded by half brother, cousins for being gay

Alireza Fazeli Monfared, a 20 year old Iranian youth, was murdered by his brother and cousins due to his sexual orientation.

Did BJP leader Tejasvi Surya ‘apologise’ for his alleged ‘communal’ remarks on the BBMP bed scam? Here are the facts

After Tejasvi Surya took the names of 17 employees in the BBMP case who are Muslims, Congress party and media houses had attacked him

Chinese research paper, published 6 years ago by Chinese military backed authors, discussed weaponising Coronavirus: Reports

A 2015 research paper by Chinese scientists reveals nefarious plans to weaponise the SARS Coronavirus against the world.

Swati Chaturvedi accused of plagiarizing article on Himanta Biswa Sarma by Hindustan Times editor

Swati Chaturvedi has been accused of plagiarizing an article by Zia Haq, Associate Editor at Hindustan Times.

Subramaniam Swamy calls S Jaishankar a ‘waiter’ and says he tested positive for COVID: Netizens fume, EAM clarifies

Subramanian Swamy stoked controversy after he targeted Dr S Jaishankar by referring to him as a 'waiter' and claiming he was COVID positive

Arvind Kejriwal govt expels 7 journalists from Whatsapp group after report critical of govt handling of oxygen crisis, senior journalists keep mum

The Arvind Kejriwal government has been the darling of the media for a long time but it seems to want absolute devotion

Recently Popular

Comedian Sanket Bhosale who had featured in ad mocking Rahul Gandhi booked for violating Covid-19 norms in Punjab

A week after the vandalism by the Congress workers in Mumbai, the Congress-led Punjab government has now booked comedian Sanket Bhosale, the actor featured in the advertisement, on the pretext of violating Covid-19 regulations during his wedding.

Meet AAP’s ‘Delhi ke Nirmata’: Who is Navneet Kalra, the businessman on the run after oxygen hoarding scandal was busted

Oxygen Concentrators have been found at Khan Chacha, Nege & Ju bar and Town Hall restaurants in Delhi, all owned by Navneet Kalra

Cricketer Irfan Pathan accused of extra-marital affair with cousin sister, girl’s in-laws allege fake dowry case

According husband of the woman, the relationship between his wife and Irfan Pathan goes back a long time ago and continues even now

Arvind Kejriwal govt expels 7 journalists from Whatsapp group after report critical of govt handling of oxygen crisis, senior journalists keep mum

The Arvind Kejriwal government has been the darling of the media for a long time but it seems to want absolute devotion

Asianet News journalist calls Bengalis ‘Pakistanis’, says no use showing ‘Sanghis’ getting thrashed in times of Covid-19

Asianet News has issued an apology after their journalist said that they are deliberately not covering Bengal violence.

This only hurts nation: Several CMs, including YS Jagan Mohan Reddy slam UPA’s Jharkhand CM for petty politics over call by PM Modi

Jharkhand CM Hemant Soren took potshots at PM Modi, after he called to inquire about ongoing Coronavirus pandemic in the State
- Advertisement -

 

Connect with us

254,879FansLike
540,061FollowersFollow
24,300SubscribersSubscribe