Monday, June 14, 2021
Home Media Shekhar Gupta's The Print deletes report about YouTube taking down video that argued how...

Shekhar Gupta’s The Print deletes report about YouTube taking down video that argued how George Soros anti-India fund benefits media outfits

It is unclear why The Print would unpublish and delete a report that spoke about big-tech tyranny and also, detail a video that speaks about the George Soros anti-India fund and the media houses that benefit from the fund.

On the 11th of February, Google’s online video-sharing platform YouTube took down a viral video that exposed the links between foreign vested interests, like billionaire George Soros, and a set of ‘Indian’ media and propaganda websites. Now, it has emerged that Shekhar Gupta’s portal, The Print, has inexplicably deleted a report that it had published on YouTube taking the video down, exposing links between George Soros and Greta Toolkit media houses, without giving any specific reason.

When YouTube took down the video by a channel called ‘String’ exposing the Greta Toolkit, the media platforms involved and their links to George Soros, there was widespread outrage on Twitter. Following the arbitrary action by YouTube, several reports were written highlighting the tyranny of big-tech. One of the articles written, was by The Print, owned by Shekhar Gupta.

However, when one searches now, though Google cache still shows the article in search results, the article seems to have been deleted by The Print.

On Google, if one searches, the search results throw up the article written by The Print.

Shekhar Gupta's The Print deletes report about YouTube taking down video that argued how George Soros anti-India benefits media outfits
Screenshot of Google search

However, when one clicks on the article that is displayed in Google search, the article shows a ‘404 error’, which means that the article was unpublished by The Print.

Shekhar Gupta's The Print deletes report about YouTube taking down video that argued how George Soros anti-India benefits media outfits
Article deleted by The Print

Even when one checks the alternate search engine DuckDuckGo, the cache search appears, however, when clicked, the article shows a 404 error.

Shekhar Gupta's The Print deletes report about YouTube taking down video that argued how George Soros anti-India benefits media outfits
Search on DuckDuckGo

It is unclear why The Print would unpublish and delete a report that spoke about big-tech tyranny and also, detail a video that speaks about the George Soros anti-India fund and the media houses that benefit from the fund.

The video that YouTube took down, exposing links between George Soros, certain media organisations and the Greta Thunberg Toolkit

The String – a popular Indian YouTuber, who has around 3,75,000 subscribers on YouTube, published a video on Wednesday exposing the links between foreign vested interests that plotted a global propaganda campaign against India and propaganda website such as AltNews.

In the expose, the String had highlighted how left-wing billionaire George Soros had been indirectly influencing India’s political affairs by funding a few far-left websites. He also highlighted how these websites were mentioned in the Greta Thunberg ‘Toolkit’, the documents inadvertently shared by Greta Thunberg that exposed that the foreign conspiracy against India. 

In the video, The String revealed that AltNews has certification from the International Fact-Checking Network (IFCN), which is backed by the Poynter Institute. The Poynter Institute in turn is funded by the Open Society Foundations, which is controlled and funded by George Soros. In addition to George Soros, the Poynter Institute is also funded by Big Tech oligarchs like Facebook and Google.

It is pertinent to note that during the course of his life if there was one thing George Soros has hated the most, it is Nationalism. And at Davos, in his speech at the World Economic Forum (WEF), Soros committed $1 billion towards fighting nationalism and nationalists. George Soros claimed that the “biggest and most frightening setback” was in India and accused Narendra Modi of “creating a Hindu nationalist state.”

The progressive philanthropist has a reputation for interfering in the internal affairs of other countries through his network of NGOs. Viktor Orban’s Hungary and Vladimir Putin’s Russia have taken concrete steps directed towards curbing his influence in their internal matters. It would be safe to assume that a significant share of that investment would find its way in India. There are several NGOs and organisation that are connected to, directly or indirectly, to George Soros in India. These organisations often work against national interest as OpIndia has reported in this article.

  Support Us  

Whether NDTV or 'The Wire', they never have to worry about funds. In name of saving democracy, they get money from various sources. We need your support to fight them. Please contribute whatever you can afford

OpIndia Staffhttps://www.opindia.com
Staff reporter at OpIndia

Related Articles

Trending now

BBC apologises for its coverage of footballer Eriksen’s collapse, it is time they apologise for their grotesque reportage on India’s Covid outbreak too

The western media outlets, including BBC, ought to apologise India for perpetrating racism with their egregious coverage of country's COVID-19 pandemic and linking it with morbid images of burning funeral pyres.

Rahul Gandhi joins in spreading lies about a ‘scam’ by Ram Mandir trust: Here are the facts in 10 simple points

On the 13th of June 2021, Aam Aadmi Party took to Twitter to level grave allegations against the Ram Janmabhoomi Teerth Kshetra.

Islamic NGO with possible terror links raised almost 150 crores to ‘Help India Breath’ amid pandemic, little of it was actually sent

Dubious NGOs with links to terrorist organizations and Pakistani army collected funds on the name of relief to India amid Covid pandemic

Here is the truth about the land deal by Ram Janmabhoomi Teerth Kshetra and how the allegations by likes of AAP are baseless

Shri Ram Janmabhoomi Teerth Kshetra and its head Champat Rai bought an additional piece of land for the purposes of additional construction to facilitate pilgrims who would be travelling to Ayodhya

Adani Group issues clarification over frozen accounts, says media report ‘blatantly erroneous’

Economic Times report had suggested that the National Securities Depository Limited (NSDL) has frozen accounts of three foreign portfolio investors (FPIs) holding shares in the group companies.

Recently Popular

Here is the truth about the land deal by Ram Janmabhoomi Teerth Kshetra and how the allegations by likes of AAP are baseless

Shri Ram Janmabhoomi Teerth Kshetra and its head Champat Rai bought an additional piece of land for the purposes of additional construction to facilitate pilgrims who would be travelling to Ayodhya

Kamal R Khan calls Mika Singh ‘anpadh gawar sooar’ after the singer released a diss track titled ‘KRK Kutta’: Here is how the feud...

The feud between KRK and Mika Singh descends to calling each other ‘dogs’ and ‘pigs’, here how it unfolded

Young billionaire Nikhil Kamath’s account closed by Chess.com as he admits cheating in charity game to defeat Vishwanathan Anand

Nikhil Kamath created quite the flutter recently after he apparently defeated Vishwanathan Anand in a game of chess.

PM Modi kills the manufactured stories about his rift with Yogi Adityanath with just three words

In a rare gesture, PM Modi publicly praised Yogi Adityanath for a scheme amid the manufactured reports about rift between the two

Rohingyas settled all over UP with forged Aadhaar, voter IDs, fresh arrests reveal they are getting financial aid too: Report

ADG informed that the Rohingyas have settled in every assembly constituency with forged voter ID cards.

60-year-old woman gang-raped in front of her grandson: More horror stories emerge from Bengal as women speak up in SC

Women in West Bengal have moved the Supreme Court narrating the details of the horrifying gang-rapes they were subjected to in the post-poll violence by the members of ruling party.
- Advertisement -

 

Connect with us

255,564FansLike
553,122FollowersFollow
24,300SubscribersSubscribe