Monday, July 22, 2024
HomeNews ReportsCongress mouthpiece didn't pay promised money to write pro-Rahul Gandhi article, reveals ex-Editorial Consultant

Congress mouthpiece didn’t pay promised money to write pro-Rahul Gandhi article, reveals ex-Editorial Consultant

Sanjukta Basu was reacting to some discussion over her own Twitter timeline about her not having enough money. She claimed that her public image makes it appear like she is earning in lakhs.

Congress mouthpiece National Herald allegedly promised to pay its former Editorial Consultant Sanjukta Basu Rs 3,000 per pro-Rahul Gandhi article but only ended up paying Rs 1,000 per article.

Sanjukta Basu’s tweet

Sanjukta Basu was reacting to some discussion over her own Twitter timeline about her not having enough money. She claimed that her public image makes it appear like she is earning in lakhs. She accused trolls of thinking that National Herald, where she was an Editorial Consultant, was paying her lakhs to write pro-RG (Rahul Gandhi) articles. However, she revealed that she was paid Rs 1,000 even when she was promised Rs 3,000. “Never paid full amount,” she tweeted.

National Herald is published by The Associated Journals Limited and is owned by Young Indians, a company owned by Rahul Gandhi and Sonia Gandhi. It was founded by Jawaharlal Nehru. You can read in detail about it here.

Join OpIndia's official WhatsApp channel

  Support Us  

Whether NDTV or 'The Wire', they never have to worry about funds. In name of saving democracy, they get money from various sources. We need your support to fight them. Please contribute whatever you can afford

OpIndia Staff
OpIndia Staffhttps://www.opindia.com
Staff reporter at OpIndia

Related Articles

Trending now

Real-life Jolly LLB: Judge tells Somnath Bharti that his petition against Bansuri Swaraj is full of typos, cant understand what the petition says

For the unversed, Somnath Bharti had filed a petition against Bansuri Swaraj after losing by a margin of 78,370 votes from the New Delhi Lok Sabha constituency.

Modi govt withdraws 1966 memorandum barring govt servants from participating in RSS activities: Here is how RSS was officially persecuted for years

Notably, the ban on government employees participating in Rashtriya Swayamsevak Sangh (RSS) activities was imposed by the Indira Gandhi government in 1966. The Congress government's 1966 decision to ban government employees from partaking in activities of the RSS was a move rooted in political expediency rather than genuine concern for the public interest. The ban sought to stifle the influence of a prominent organization that ideologically opposed the Congress party.

Recently Popular

- Advertisement -