Home Media Times of India misquotes Modi's cook, changes web story after getting called out

Times of India misquotes Modi’s cook, changes web story after getting called out

Few Twitter users were quick in pointing out how TOI had effortlessly altered the content to cloak the narrative they tried peddling which sadly boomeranged at them.

Yesterday, The Times of India ran a story claiming that Prime Minister Narendra Modi’s cook hailing from Varanasi has expressed his disgruntlement over PM’s ‘Pakoda comment‘, which has recently left the so-called ‘liberals’ spasmodic.

The media house in its story published yesterday mentioned that a cook named Rajiv Batwal, working in the kitchen of Varanasi’s Diesel Locomotive Workshop (DLW), who has cooked for the Prime Minister on several occasions, criticised Narendra Modi over his statement where he said that selling Pakoras is also a type of employment.

Screenshot from December 29th print edition of TOI

- Ad - - article resumes -

The article stated Batwal said “I didn’t like his remarks on pakoda sellers. Those who have completed MBA or engineering cannot be looking to sell pakodas. It belittled the efforts of youth who study or work hard and dashes their dreams.” This was in reference to the comment made by Prime Minister Modi earlier this year when he had said selling pakodas is also a form of employment.

Rajiv Batwal, however, clarified that he had no such grievances against the Prime Minister and denied of giving any such statement. “I don’t know anything about it. They asked me since when I’m working here, I told I cook here for past 10 yrs. I don’t know anything about politics over “pakoda”. Whatever is published is wrong.”

Once this statement from the cook himself started creating a stir on Twitter, the Times of India craftily edited the story’s online version, changed the headlines and removed the lines that were denied by Rajiv Batwal.

Screenshot of the web version of TOI’s same story with a changed headline

Few Twitter users were although quick in pointing out how TOI had effortlessly altered the content to cloak the narrative they tried peddling which sadly boomeranged at them.

This is, however, not the first time Times Of India has indulged in such frivolousness. Recently the Australian cricketer, Mitchell Johnson had criticised the media house for faking his interview.

TOI was earlier, also caught on the wrong foot, as it tried passing off a Hindu saint’s picture to depict a Muslim rape accused. After being heavily criticised for the same, the channel had later tendered an apology for giving a misleading spin to its article.

In July 2018, TOI had also received a legal notice for allegedly hurting the sentiments of Hindus by portraying ‘Veda Pathshalas’ as Human Trafficking centres. Following the furore on Social Media, TOI had then too, proceeded to quietly change the headline to delete the Veda Pathshala reference but failed to provide any apology for its mistake.

Help Opindia Reach Every Indian. Share This Post
Support OpIndia by making a monetary contribution

Big Story

More than 43 people have lost their lives and over 56 people have been injured in the Delhi fire

Don't miss these

2019 World Cup Is Here!

Catch the latest on Cricket World Cup as it unfolds, special coverage by Opindia

Latest articles

Connect with us

190,383FansLike
200,960FollowersFollow
126,000SubscribersSubscribe
Advertisements
Help Opindia Reach Every Indian. Share This Post