Sunday, June 20, 2021
Home Media British newspaper apologises to US First Lady Melania Trump for making false claims, agrees...

British newspaper apologises to US First Lady Melania Trump for making false claims, agrees to pay damages

The Daily Telegraph has retracted its January 19 cover story which made several false claims about Melania Trump

UK based newspaper The Daily Telegraph has issued an apology to the First Lady of United States Melania Trump, and agreed to pay her “substantial damages” along with legal costs, for an article published last week.

The newspaper said that the last Saturday’s (January 19) Telegraph magazine cover story “The mystery of Melania” contained a number of false statements about Melania Trump. In a statement published in the paper yesterday, The Daily Telegraph said that they accept that they should not have published the article as it contained several false statements.

The paper states that the article wrongly claimed that Mrs Trump left her Design and Architecture court at University relating to completion of an exam, but she did so to pursue a successful career in modelling.

The Daily Telegraph article had claimed that Melania Trump was a struggling model before she met Donald Trump, and she advanced her modelling career with the help of Mr Trump. In the apology, the paper agrees that it is a false allegation and Mrs Trump was already a successful model before meeting the current president of the USA. The statement says “we accept that Mrs Trump was a successful professional model in her own right before she met her husband and obtained her own modelling work without his assistance.”

The statement also mentioned that Melania Trump had met Donald Trump in 1998, not in 1996 as originally claimed by the paper. It also clarifies that the article wrongly claimed that Mrs Trump’s mother, father and sister relocated to New York in 2005 to live in buildings owned by Mr Trump.

The apology published by the paper further says that Mrs Trump’s father was not a fearsome presence and did not control the family, as claimed in the article published by it last week.

Due to the number of false allegations made against Mrs Trump, the paper said that they apologise unreservedly to the First Lady and her family for any embarrassment caused by their publication of these allegations. Along with this, the paper also has agreed to pay Mrs Trump substantial damages as well as her legal costs, as a mark of regret by the publication.

The Telegraph’s magazine cover story, which was published on January 19, was written by journalist Nina Burleigh, the author of the book “The Golden Handcuffs: The Secret History of Trump’s Women”.

In April 2017, the British tabloid Daily Mail had apologised to Melania Trump and paid damages for an article published by it. The article published in August 2016 had questioned the nature of her work as a model, and made allegations that she provided services beyond simply modelling. The First Lady was paid $2.9 million in damages.

  Support Us  

Whether NDTV or 'The Wire', they never have to worry about funds. In name of saving democracy, they get money from various sources. We need your support to fight them. Please contribute whatever you can afford

OpIndia Staffhttps://www.opindia.com
Staff reporter at OpIndia

Related Articles

Trending now

Kerala madarsa teacher preaches “kill the ones who leave Islam” while taking online lecture for class 12 students

Kerala madarsa teacher caught encouraging class 12 students to take to violence against those who quits Islam as religion.

BBC removes distorted map of India from Delta variant report after uproar on social media

BBC published wrong map of India while talking about a story on the origin of Delta variant of Chinese coronavirus

Pinarayi Vijayan is main accused in 1969 RSS worker killing: Kerala Congress chief K Sudhakaran makes stunning allegation

A day after Kerala Chief Minister Pinarayi Vijayan had said the newly-coronated Kerala PCC President had once planned to kidnap his children, the Lok Sabha MP from Kannur K Sudhakaran has hit back at him saying that Pinarayi Vijayan was an accused in the murder of Vadikkal Ramakrishnan, an RSS worker killed in 1969 at Thalassery.

AAP leader Ratnesh Mishra exposes Sanjay Singh’s lies on ‘Ram Mandir scam’, calls him anti-Lord Ram. Details

AAP leader Ratnesh Mishra also alleged that he was sent from Delhi to Ayodhya to fan tensions between Hindu saints and BJP leaders and the temple Trust.

‘Made in Germany’ Imams to come up as country launches first Islamic training college, Turkish Muslim group upset

Opposing the move, Milli Görüş a Turkish-Muslim group believes that the training of imams should be "free from external influences, especially political ones.”

Google removes ‘Ghazwa e Hind’ app from play store after uproar

Ghazwa-e-Hind that literally translates to 'holy raid of India', is a common term used by Islamic invaders and terrorists. The term finds its origin in Islamic literature named Hadiths.

Recently Popular

Republic TV issues statement over Arnab Goswami’s disappearance from the news network: Here is what they said

Arnab Goswami was last seen on May 2 during a discussion on West Bengal assembly polls. He will make a return on Monday.

OBC benefits for Muslims: How WB Police’s recruitment drive has exposed how parties found a way to make religious reservations

The drive was meant to fill vacancies in the OBC-A category in the state. The list showed that apart from one or two individuals, all of them were Muslims.

Who is Vishal Jood? An Indian national arrested for taking on Khalistani extremists in Australia

Vishal Jood, the 24 yar old from Haryana, has been languishing in a jail in the down in the country for two months now.

TISS research paper calls Kashmir ‘India occupied’, blames Indian Army for domestic violence in Kashmiri society

A dissertation paper by a student at TISS-Hyderabad has come under the scanner for calling Kashmir "India occupied Kashmir".

TV9 Bharatvarsh documentary shows ISIS bride Shamima Begum holding a document with Congress party’s logo: This is how it happened

Instead of using original footage, TV9 Bharatvarsh used a digitally altered the image of Shamima Begum from a satire site

Exclusive details: Here are some of the points that the Parliamentary Standing Committee, headed by Shashi Tharoor, raised with Twitter

Indian officials of the microblogging site Twitter were questioned by the Parliamentary Panel on Information Technology on various issues.
- Advertisement -

 

Connect with us

255,564FansLike
554,764FollowersFollow
24,400SubscribersSubscribe