Home Media Wikileaks to sue Guardian for publishing fabricated story claiming Manafort held secret talks with Assange in Ecuadorian embassy

Wikileaks to sue Guardian for publishing fabricated story claiming Manafort held secret talks with Assange in Ecuadorian embassy

As of now, WikiLeaks has raised $29,315 from 573 people to sue The Guardian and has urged people to contribute so that it can help "send a signal that the media will pay a price for fake news."

After calling out The Guarding for a fabricated story involving its founder Julian Assange, WikiLeaks on Tuesday launched a crowd-funding campaign to sue the British daily. On 27th November, The Guardian published a report which claimed that Trump ally Paul Manafort had met WikiLeaks founder Julian Assange months before the emails hacked by Russia were published by WikiLeaks.

The Guardian cites its ‘sources’ which claimed that Manafort had gone to see Assange in 2013 and 2015 and in spring 2016. While The Guardian report mentions that Manafort has denied meeting Assange, the source-based story went on to make further claims that Manafort’s first visit to the Ecuadorian embassy took place a year after Assange sought asylum.

WikiLeaks, in a series of tweets, denied any such meeting ever having taken place.

- Ad - - article resumes -

The Guardian’s Luke Harding, the author of the article, had written to Assange’s former lawyer Melinda Taylor before publication of the article to get a statement. WikiLeaks had publicly outed the email and vehemently denied the same. However, The Guardian still ran the story without the denials, claimed WikiLeaks.

WikiLeaks then pointed out how The Guardian changed the headline of the story from an assertion to a ‘source-based’ story.

WikiLeaks has even demanded the editor-in-chief to resign owing to the back-pedalling on the story, WikiLeaks claims to be false.

As of now, WikiLeaks has raised $29,315 from 573 people to sue The Guardian and has urged people to contribute so that it can help “send a signal that the media will pay a price for fake news.”

WikiLeaks is an international non-profit organisation that publishes secret information, news leaks, and classified media provided by anonymous sources founded by Julian Assange.

Help Opindia Reach Every Indian. Share This Post
We need your support to survive in the media industry. Please consider paying us for the content we produce:

To know more about these payments, please click here.


Big Story

As Barkha had predicted, the Sibals also blamed the newly-elected Narendra Modi government for the advertisers to back off. Lack of advertising revenues led to deepening of their financial troubles, they claim. 

2019 World Cup Is Here!

Catch the latest on Cricket World Cup as it unfolds, special coverage by Opindia

Proud to be a brand - Made in India?
Now, Advertise on Opindia

Interview: Former RAW officer makes further shocking revelations about Hamid Ansari after alleging that he endangered lives of RAW officers in Iran

In this exclusive interview, Former RAW (Research and Analysis Wing) officer NK Sood makes further revelations about his time in Iran, Hamid Ansari and the vilified scientist Nambi Narayanan

Kapil Sibal claims Barkha Dutt was sacked before her tweets, won’t be paid anymore, Barkha says Sibal is lying

As Barkha had predicted, the Sibals also blamed the newly-elected Narendra Modi government for the advertisers to back off. Lack of advertising revenues led to deepening of their financial troubles, they claim. 
Image Source: Newstate

Campaign to raise funds for Richa Bharti, who was ordered to distribute Quran by Ranchi court, surpasses target within hours

A 19-year old college student, Richa Bharti was ordered to distribute 5 copies of Quran as a condition of bail by the Ranchi court
Kapil Sibal backed Tiranga TV senior producer accused of sexual harassment

Tiranga TV in yet another controversy: Girl accuses senior producer of sexual harassment, makes lewd chats public

A girl has accused the senior producer of Kapil Sibal backed Tiranga TV of sexual harassment. Himanshi Gupta took to Twitter to make lewd WhatsApp chats public.

Conversion at Karnataka High Court? Islamic proselytising organisation distributed Quran among judges and advocates

Salaam Centre engages in 'Dawah' or the Islamic practice of converting non-Muslims to Muslim.
Tiranga TV boots its employees: Here is why they don't deserve any sympathy

I am a journalist and here is why I have absolutely no sympathy for the ones who joined Tiranga TV

News emerged last night that bouncers had been sent to the offices of Tiranga TV as the employees were holding a silent protest in the premises.
Supreme court judgements - regional languages

Here are 7 bizarre judgments by the Indian Judiciary that highlight the need for urgent reforms

It's not the first time that the rather bizarre tendencies of the Indian Judiciary have been on display. In this article, we revisit some of them.
Image Source: Newstate

Richa Bharti case: Ranchi Court takes back order to distribute Quran after state govt and investigating officer’s request

The Ranchi Court, which had ordered Richa Bharti to distribute 5 copies of the Quran as a condition for bail, has been forced to take back its ridiculous judgment.

Ranchi Bar Association boycotts the judge who had ordered Ranchi girl to distribute Quran as bail condition

Ranchi District Bar Association has demanded the withdrawal of bail condition and transfer of the magistrate

Congress leader Kapil Sibal and wife to be sued by journalist Barkha Dutt for fraud and cheating in Tiranga TV case

There seems to be no end to the fighting between Congress leader Kapil Sibal and 'journalist' Barkha Dutt over the Tiranga TV fiasco
Subscribe to Day's Top Stories
- Advertisment -

Latest articles

Connect with us

173,555FansLike
158,578FollowersFollow
74,798SubscribersSubscribe
Help Opindia Reach Every Indian. Share This Post