Saturday, July 24, 2021
HomeMediaIndia Today releases a squint eyed statement, pats itself in the back for paying...

India Today releases a squint eyed statement, pats itself in the back for paying Rs 5 L to the court in TRP manipulation case, not BARC

Tying itself in knots, India Today released a statement speaking about same things with explicit clarity that the group paid fine to the court and not to BARC over the order of BARC committee.

India Today has released a statement on the current TRP scam and it makes no sense.

India Today’s statement

India Today begins with claiming that certain section of media is ‘misreporting’ the reasons it has approached Bombay High Court against BARC. India Today claims it approached the Bombay High Court against a BARC (Broadcast Audience Research Council) order for various reasons and patted itself on back for paying Rs 5 lakh as directed by the court on the stay order.

Earlier this month, OpIndia had reported that TV Today Network had failed to provide a satisfactory answer to the BARC Disciplinary Council (BDC) as to the “abnormal” and “inexplicable” increase in India Today’s TRPs. The BDC had passed an order imposing a fine of Rs 5 lakh on the media network for viewership malpractice. India Today Group had had later issued a statement admitting that it was fined by BARC for viewership malpractice. In its statement, the Group had accused BARC of leaking confidential hearings. 

Now, tying itself in knots, India Today released a statement speaking about same things with explicit clarity that the group paid fine to the court and not to BARC over the order of BARC committee.

India Today claims it is unaware of being named in FIR by Hansa Report

Hansa Research, the company that manages the Bar-O-meters of BARC, had recently alleged that India Today was bribing households with the meters installed to watch their channel for at least 2 hours a day. Initially, in a hurried press conference, Mumbai Commissioner of Police Param Bir Singh had claimed that Republic TV was accused of manipulating TRP. However, a report by Hansa Research and the FIR filed based on it were accessed by Republic TV showed that India Today was named in the case, not Republic.

Now, India Today has claimed it is not aware of any such reports.

On reading India Today’s press release

  Support Us  

Whether NDTV or 'The Wire', they never have to worry about funds. In name of saving democracy, they get money from various sources. We need your support to fight them. Please contribute whatever you can afford

OpIndia Staffhttps://www.opindia.com
Staff reporter at OpIndia

Related Articles

Trending now

Recently Popular

- Advertisement -

 

Connect with us

255,564FansLike
562,364FollowersFollow
24,600SubscribersSubscribe