Tuesday, January 25, 2022
HomeMediaAyodhya verdict: This is how the front page of some of the major newspapers...

Ayodhya verdict: This is how the front page of some of the major newspapers across India looked like day after the judgement

Read how some of the major mainstream newspapers covered the Ram Janmabhoomi verdict on their front page.

On Saturday, the Supreme Court of India delivered one of the most historic judgements in independent India, ending the dispute that spanned centuries by handing over the disputed Ram Janmabhoomi-Babri masjid land to the Hindu parties, making way for Hindu devotees to have a grand Ram Mandir at the birthplace of Lord Ram.

The five-member Supreme Court bench headed by Chief Justice of India, in a unanimous judgement declared that the Sunni Waqf Board, which was a party to the seven-decade-old title suit, should be given an alternate five-acre land within three months at some other place in Ayodhya for the construction of a mosque.

Here’s a look at how newspapers across the country covered the historic decision on Sunday morning.

Telegraph – the ultra-left wing rag, perhaps disappointed with the Supreme Court judgement, as usual, peddled its anti-Hindu agenda by stating that judgement was ‘in the name of ram and site is now “Hindu-stan”.


Telegraph front page

However, the other newspapers were more nuanced and presented clear facts pertaining to the  Supreme Court’s judgement.

Read: The Telegraph wants to win a media rat race to the bottom of the pit with its headlines, but in the end, it will remain a rat

Leading Hindi daily Amar Ujala titled its report as “Ramlalla Virajman” and referred the judgement as to the dawn of Ram Raj.

Amar Ujala front page

Another Hindi daily Dainik Jagran displayed a large portrait of Lord Ram and a representational image of proposed Ram mandir on its front page following the historic verdict of the Supreme Court.

Dainik Jagran front page.

Dainik Bhaskar put out a headline “Ramlalla hi Virajman” and presented a brief report on the SC verdict. Interestingly, the front page had a report on archaeologist KK Muhammad, who was a part of the team of archaeologists that had carried out the first excavation at the site in 1976-77, which confirmed that there is enough archaeological proof of a grand temple below the Babri Mosque.

Dainik Bhaskar front page

The Hindi daily – Hindustan, part of the Hindustan Times group, also displayed a grand temple of Lord Ram at Ayodhya and titled its front-page report with “The road to Ram Mandir is clear”.

Hindustan front page

Prabhat Khabar put out an image of Supreme Court on its front page and put a report with the title “Ayodhya Ram Ki”, meaning, Ayodhya is of Lord Ram.

Prabhat Khabar.

Prabhat Khabar also mentioned how the Muslim parties will get a 5 acre land in Ayodhya only for a mosque.

Indian Express

Indian Express, cheekily said that the site over which the dispute spanned over the years will now have a temple in its place while the mosque which was constructed after demolishing the ancient temple will get the 5 acre plot.

Hindustan Times

Hindustan Times had an image of the bricks with ‘Shri Ram’ written, which are at the site in Ayodhya, waiting to be part of a grand temple with a headline ‘Temple set in stone’.

Times of India

Leading English daily Times of India, too, had a word play on the Mandir getting the site which was under dispute since years.

Mumbai Mirror

Mumbai Mirror, a part of the Times Group, referred to the 5 acre plot allotted to Muslim parties as ‘fragile peace’ after the judgement favoured Ram Lalla Virajman.


  Support Us  

Whether NDTV or 'The Wire', they never have to worry about funds. In name of saving democracy, they get money from various sources. We need your support to fight them. Please contribute whatever you can afford

OpIndia Staffhttps://www.opindia.com
Staff reporter at OpIndia

Related Articles

Trending now

Recently Popular

- Advertisement -

Connect with us